pierwszą rzeczą jest sprawdzenie poziomu paliwa. Należy pamiętać aby stosować olej napędowy ze stacji benzynowej, nie polecamy pozornej oszczędności i stosowania oleju opałowego, po pierwsze „czerwona opałówka” nie jest paliwem do silników spalinowych, jest przeznaczone tylko i wyłącznie na cele energetyki do palenia w kotłach olejowych, po drugie szereg parametrów takiego paliwa jak lepkość gęstość i wilgotność dobrane są pod palniki olejowe a nie układy paliwowe silników spalinowych – bardzo szybko niszczą pompę wtryskową.
jeśli zużyjemy całe paliwo w zbiorniku do końca co spowoduje zatrzymanie silnika agregatu, po dolaniu świeżego paliwa trzeba odpowietrzyć układ. Należy zdjąć gumowy wąż łączący zbiornik z pompą wtryskową bezpośrednio przy pompie i przelewać paliwo wraz z pęcherzami powietrza do np. butelki tak długo aż w wężu pojawi się czysta ropa, następnie pozostaje tylko nałożyć wąż na pompę i uruchomić agregat rozrusznikiem elektrycznym – procedura ta dotyczy tylko silników diesla
kolejnym tematem jest akumulator, w czasie długiego postoju normalnym zjawiskiem jest występowanie prądu upływowego, dobrze jest odłączać klemę masową od akumulatora gdy nie będziemy używali agregatu przez dłuższy czas . W przypadku rozładowania akumulatora używamy zwykłego prostownika do ładowania, stosujemy prąd ładowania wysokości 10% pojemności akumulatora czyli w tym przypadku 3A.
powinniśmy zadbać o odpowiedni poziom oleju w silniku, agregatu GENEZO wyposażone są w czujnik ciśnienia oleju, jeśli jest go za mało agregat zgaśnie i nie będzie chciał odpalić, na panelu sterującym będzie palić się czerwona lampka OIL ALERT LAMP
dla bezpieczeństwa prądnicy, agregat uruchamiamy bez obciążenia, jak silnik osiągnie wymaganą prędkość obrotową możemy łączyć odbiorniki zaczynając zawsze od największego a dalej pozostałe mniejsze, należy za każdym się upewnić czy moc sumaryczna odbiorników nie przekracza mocy maksymalnej agregatu.