Problem z uruchomieniem agregatu nie zawsze oznaczać musi jego uszkodzenie.

Kilka prostych kroków, które pozwolą nam ustalić przyczynę kłopotów z włączeniem generatora.

  • pierwszą rzeczą jest sprawdzenie poziomu paliwa. Należy pamiętać aby stosować olej napędowy ze stacji benzynowej, nie polecamy pozornej oszczędności i stosowania oleju opałowego, po pierwsze „czerwona opałówka” nie jest paliwem do silników spalinowych, jest przeznaczone tylko i wyłącznie na cele energetyki do palenia w kotłach olejowych, po drugie szereg parametrów takiego paliwa jak lepkość gęstość i wilgotność dobrane są pod palniki olejowe a nie układy paliwowe silników spalinowych – bardzo szybko niszczą pompę wtryskową.

  • jeśli zużyjemy całe paliwo w zbiorniku do końca co spowoduje zatrzymanie silnika agregatu, po dolaniu świeżego paliwa trzeba odpowietrzyć układ. Należy zdjąć gumowy wąż łączący zbiornik z pompą wtryskową bezpośrednio przy pompie i przelewać paliwo wraz z pęcherzami powietrza do np. butelki tak długo aż w wężu pojawi się czysta ropa, następnie pozostaje tylko nałożyć wąż na pompę i uruchomić agregat rozrusznikiem elektrycznym – procedura ta dotyczy tylko silników diesla

  • kolejnym tematem jest akumulator, w czasie długiego postoju normalnym zjawiskiem jest występowanie prądu upływowego, dobrze jest odłączać klemę masową od akumulatora gdy nie będziemy używali agregatu przez dłuższy czas . W przypadku rozładowania akumulatora używamy zwykłego prostownika do ładowania, stosujemy prąd ładowania wysokości 10% pojemności akumulatora czyli w tym przypadku 3A.

  • powinniśmy zadbać o odpowiedni poziom oleju w silniku, agregatu GENEZO wyposażone są w czujnik ciśnienia oleju, jeśli jest go za mało agregat zgaśnie i nie będzie chciał odpalić, na panelu sterującym będzie palić się czerwona lampka OIL ALERT LAMP

  • dla bezpieczeństwa prądnicy, agregat uruchamiamy bez obciążenia, jak silnik osiągnie wymaganą prędkość obrotową możemy łączyć odbiorniki zaczynając zawsze od największego a dalej pozostałe mniejsze, należy za każdym się upewnić czy moc sumaryczna odbiorników nie przekracza mocy maksymalnej agregatu.

  • należy pamiętać o regularnej kontroli filtrów powietrza, paliwa i oleju.
    Filtr olejowy jest filtrem wielokrotnego użytku, przy każdej wymianie oleju należy go wyjąć, oczyścić w benzynie i przedmuchać sprężonym powietrzem. Filtr paliwa i powietrza regularnie kontrolujemy podczas wymaganych przeglądów eksploatacyjnych prowadzonych co 100 motogodzin pracy. Po wymianie filtra paliwa konieczne jest odpowietrzenie układu o którym pisaliśmy wcześniej.