Agregat prądotwórczy - diesel czy benzyna ?

Agregat prądotwórczy - diesel czy benzyna ?

Chcesz kupić agregat prądotwórczy, ale zastanawiasz się czy wybrać generator benzynowy czy diesel? Poznaj wady i zalety obu rozwiązań.

Silnik diesel w agregacie prądotwórczym

Silniki wysokoprężne w generatorach prądu charakteryzują się niskim spalaniem. Realnym jest osiągnięcie wyniku 1,2 litra ropy na godzinę pracy agregatu z silnikiem jednocylindrowym – oczywiście w cyklu średnim. Silnik benzynowy o podobnej mocy i w analogicznych warunkach zużyje około 2,5-3 litra benzyny na godzinę pracy.

Niższe spalanie diesla związane jest z:

  • jego konstrukcją
  • wyższym stopniem sprężania
  • wyższą sprawnością
  • niższym spalaniem jednostkowym.

Tak zwany „ropniak” jest bardziej trwały, czyli więcej wytrzyma i dłużej będzie niezawodnie służył, wyposażony jest w panewki korbowodowe, centralną pompę oleju, korbowody są odkuwane, a sama jednostka jest cięższa i bardziej solidna.

Silnik benzynowy w agregacie prądotwórczym

Silnik benzynowy jest prostszy i tańszy w konstrukcji, smarowany jest rozbryzgowo. Większość elementów agregatu benzynowego odlewanych jest z aluminium, a sam generator zasilany jest gaźnikiem, który z biegiem czasu wymagał będzie kłopotliwej regulacji czy czyszczenia. Może z czasem pojawiać się kłopotliwe falowanie obrotów, które powoduje pulsowanie żarówek lub uniemożliwi zasilanie odbiorników wrażliwych na jakość prądu np. ups-y, komputery, czy elektronika której dużo mamy w domach.

Silnik benzynowy czy diesel w agregacie prądotwórczym - który wybrać?

Silnik z zapłonem samoczynnym (diesel) jest zbliżony konstrukcyjnie do silników przemysłowych, cechuje się dłuższymi przebiegami pomiędzy naprawami, ma niskie zużycie paliwa i wysoką trwałość. W przypadku awarii jest łatwy do diagnozy i naprawy - nie ma przecież świecy, cewki zapłonowej, słabej iskry czy zatkanej dyszy w gaźniku. Zwykle kontrola wtryskiwacza lub pompy wtryskowej wyjaśnia sprawę.

W odpowiedzi na argument o cięższym rozruchu w warunkach zimowych – nasze agregaty z silnikiem diesla wyposażone są w odprężnik ułatwiający start i akumulator typowo rozruchowy o pojemności 30ah oraz prądzie uderzeniowym 250A. Jeśli agregat prądotwórczy jest odpowiednio konserwowany silnik diesla zawsze odpali.

Najczęściej wybierane

produkty docenianie przez naszych klientów